V'Kings Community

This forum is created by NOLANE for the V'Kings MC community.
 
HomeGalleryPortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» Forum Baru: http://forum.v-kings.com/
Sat Oct 18, 2008 6:27 am by Admin

» Kuala Lumpur Bike Week '08
Sat Oct 18, 2008 12:49 am by amd_v535

» SAMBUTAN RUMAH TERBUKA MUAR BIKERS
Fri Oct 17, 2008 1:34 pm by nolane

» V'kings Sembang-Sembang
Fri Oct 17, 2008 1:24 pm by nolane

» KENKAWAN DAH UPGREADE MOTOT
Fri Oct 17, 2008 1:22 pm by nolane

» RIDE KE PENANG AMBIL CBX HASIM SABTU INI..
Wed Oct 15, 2008 6:14 pm by EvilPenguin

» BERITA HARI INI / TODAY'S NEWS.
Wed Oct 15, 2008 3:46 pm by nolane

» Forum Baru: http://forum.v-kings.com/
Tue Oct 14, 2008 8:23 pm by Admin

» OPEN HOUSE
Tue Oct 14, 2008 12:21 pm by a w o i

» Helmet kura-kura diharamkan
Sat Oct 11, 2008 7:34 am by Nabil

Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Forum

Share | 
 

 A Place of Horror

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
Batin
roadkill
roadkill


Number of posts : 217
Location : Sentulrion
Registration date : 13/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Fri Oct 05, 2007 11:53 am

tcleo13 wrote:
lol! saya ingat si Eddy ni dah cari mangsa yang terbarunya...heheheheh...rupa-rupanya dia betul-betul kasi satu cerita...hehehhehehehe lol!

Aiseman! Lu ni leong apa hal sangka buruk pada orang. Tak baik tau.... Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile
Eddy
roadkill
roadkill


Number of posts : 490
Location : Eeeepo Road KL
Registration date : 13/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Fri Oct 05, 2007 12:16 pm

HANTU RAYA... takde kena mengena ngan Hari Raya...



Hantu Raya dalam budaya Melayu, merujuk kepada sejenis makhluk halus dan perkara tahyul. Ia dikatakan terdiri daripada golongan jin atau syaitan, yang dipelihara bagi tujuan membantu tuannya melakukan kerja dan juga bagi memudaratkan musuh. Pemeliharaan makhluk halus ini dikenali sebagai saka.

Hantu Raya akan dikawal oleh pemiliknya yang boleh menyuruhnya melakukan apa-apa juga jenis kerja berat. Hantu Raya juga boleh disuruh oleh tuannya bagi merasuk seseorang. Hantu raya mempunyai keupayaan menjelma sebagai manusia biasa atau haiwan lain, dan biasanya Hantu Raya akan menjelma sebagai tuannya.

Hantu Raya yang dipelihara itu akan perlu diberi makan sebagaimana yang dipersetujui. Biasanya makanan yang disediakan dikenali sebagai acak / sajian termasuk telur, ayam panggang, pulut kuning dan sebagainya. Sekiranya tidak dijaga dengan baik dan diberi makan, Hantu Raya yang kelaparan itu akan menyerang tuannya.

Hantu Raya biasanya perlu diwarisi, dan sekiranya tidak diturunkan kepada waris, tuannya akan menjadi bangkai bernyawa. Tubuhnya mati dan berbau busuk, tetapi apabila hendak dikebumikan, ia akan bangkit seperti hidup. Selain itu, ia akan makan dengan lahapnya apabila diberi makan.


KELEBIHAN
Hantu Raya biasanya dipelihara bagi tujuan membantu tuannya melakukan kerja-kerja berat. Hantu Raya juga boleh disuruh membinasa musuh atau orang yang dibenci pemiliknya

KELEMAHAN
Pengamal ilmu sihir hitam atau ilmu sesat ini adalah satu perbuatan syrik
Hantu Raya akan mengamuk sekiranya tidak dijaga dengan baik.
Tuannya sukar untuk mati sekiranya tidak ada orang hendak menerimanya.
Hantu raya suka menyamar sebagai pemiliknya dan akan tidur bersama isteri tuannya jika tidak dikawal.





Back to top Go down
View user profile
Batin
roadkill
roadkill


Number of posts : 217
Location : Sentulrion
Registration date : 13/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Fri Oct 05, 2007 12:38 pm

Fuhyoo! Ini hantu raya byk bahaya...dlm English benda ni dikenali sebagai 'Shape Shifter'.

Masa aku kecik2 dulu ...kat kg ada org yg bela benda nih.....takut siot nak lalu depan rumah org tu.
Back to top Go down
View user profile
Bulk23
roadkill
roadkill


Number of posts : 330
Age : 71
Location : Ipoh - KL - Ipoh
Registration date : 15/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Fri Oct 05, 2007 4:54 pm

SAKA HARIMAU

benda ni banyak orang telah salah tafsir sebenarnye..aku sendiri berketurunan kerinchi..asal saka harimau ni sebenarnya bukanlah satu unsur yang dikatakan sebagai benda halus..tapi ia adalah satu kemahiran yang digunakan oleh orang kerinchi untuk mengawal kawasan tanaman atau kampung dari diceroboh oleh pihak lain.

orang kerinchi adalah dari golongan petani..kerja sehariannya ialah berdagang dan bercucuk tanamlah..tapi akibat dari gangguan pihak bugis..jadi orang kerinchi terdesak untuk mempelajari ilmu menjinakkan binatang..binatang yang paling sesuai untuk menjaga kawasan masa tu adalah harimau..sebab kalo setakat anjing sape-sape pun boleh bela.

cerita menggatakan orang kerinchi boleh jadi rimau mula tersebar apabila orang bugis ingin merompak perkampungan orang kerinchi..tapi diorang jadi gerun sebab apa yang diorang nampak pada waktu malamnya terlalu banyak harimau yang berkeliaran..takde satu kelibat manusiapun yang kelihatan..itulah sangkaan orang bugis orang kerinchi ni dah jadi harimau..harimau juga menjadi tungganggan orang kerinchi pada masa itu..ilmu yang dimiliki terlalu hebat..pergerakan harimau ketika itu dikatakan bergerak hampir pada kelajuan 60mph..itu aku pun kureng pasti..ilmu orang dulu-dulu,sape tau kan...tapi yang benarnye orang kerinchi bukan harimau jadian..harimau itu sendiri adalah suruhan orang kerinchi..untuk pengetahuan,ada juga golongan yang telah salah guna ilmu ini dan terciptalah kononnya diorang bleh tukar jadi rimau,hanya ALLAH SWT sahaja yang tahu..tapi semua tu berlaku hampir beratus tahun yang lalu..sekarang mungkin ada yang mengamalkan lagi..generasi aku yang terakhir mengamalkan ilmu tu ialah moyang kepada moyang aku..itulah ceritanye.



sumber maklumat dari turun temurun.
Back to top Go down
View user profile
Eddy
roadkill
roadkill


Number of posts : 490
Location : Eeeepo Road KL
Registration date : 13/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Sun Oct 07, 2007 2:23 am

Caya la Bulk.... kalu boleh tuntut la h ilmu tu.... sayang kalu tak ada waris....

Nyway... thanks for the info bro....
Back to top Go down
View user profile
Eddy
roadkill
roadkill


Number of posts : 490
Location : Eeeepo Road KL
Registration date : 13/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Fri Nov 02, 2007 4:23 am

HANTU KOPEK/TETEK

haa Leong... ni mesti u suka....


Hantu Kopek merujuk kepada sejenis makhluk halus dalam kepercayaan Melayu, kemungkinannya dari golongan jin/shaitan, yang suka menganggu manusia. Kononnya hantu kopek berbentuk seorang wanita yang tua yang suka menyorokkan kanak-kanak kecil yang suka bermain-main di luar rumah semasa waktu maghrib, dengan cara menyembunyikan mereka dengan kopek (buah dada) mereka.

Hantu kopek dikatakan berkeliaran dikawasan perkampungan dan akan menyorok kanak-kanak yang merayau-rayau pada waktu senja. Mereka yang disorok oleh hantu kopek, biasanya mampu melihat mereka yang mencari tetapi tidak mampu berkomunikasi dengan pencari.

Hantu kopek ini dipercayai digunakan bagi menakut-nakutkan kanak-kanak agar tidak berkeliaran di waktu senja. Ini disebabkan pada masa dahulu, keadaan gelap senja amat merbahaya kerana haiwan buas mungkin memasuki kawasan perkampungan atau kanak-kanak yang berkaki ayam mungkin akan terpijak onak, duri, paku atau kaca dalam kegelapan malam. Selain itu terdapat juga ancaman binatang buas seperti harimau yang mungkin memasuki kampung dipinggir hutan. Dengan itu hantu kopek dicipta bagi menyelamatkan mereka daripada ancaman tersebut....


Quiz..... di antara banyak banyak gambar dibawah... mana satu agaknya kepunyaan si Hantu Kopek?....

http://img223.imageshack.us/img223/5711/attachmentih1.jpg


Last edited by on Sat Nov 03, 2007 3:35 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
Batin
roadkill
roadkill


Number of posts : 217
Location : Sentulrion
Registration date : 13/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Fri Nov 02, 2007 9:19 am

Hampeh! Eddy.... #$&$&*%*()*(&&**(

lol! lol! lol!
Back to top Go down
View user profile
Bulk23
roadkill
roadkill


Number of posts : 330
Age : 71
Location : Ipoh - KL - Ipoh
Registration date : 15/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Fri Nov 02, 2007 1:19 pm

weh...jangan le letak gambor camtu,tercemar kesucian jiwa ku ini..nenen best tu. Laughing
Back to top Go down
View user profile
Eddy
roadkill
roadkill


Number of posts : 490
Location : Eeeepo Road KL
Registration date : 13/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Fri Nov 02, 2007 1:20 pm

lol! lol!
Back to top Go down
View user profile
Bulk23
roadkill
roadkill


Number of posts : 330
Age : 71
Location : Ipoh - KL - Ipoh
Registration date : 15/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Fri Nov 02, 2007 2:45 pm

HANTU GALAH

spesis hantu tinggi orang kampung pernah bercerita bahawa ketinggian hantu galah ni saujana mata memandang,sesiapa yang mendongak untuk melihat hantu ni dikatakan akan terkena sumpahannya..seperti krem tengkuk..dan boleh membawa maut.

aku terfikir jugak la kan,kalo dah tinggi sangat..mesti la kantoi nampak barang dia dari bawah..tak malu gak ekk hantu ni..entahlah.
Back to top Go down
View user profile
zuan
roadkill
roadkill


Number of posts : 117
Registration date : 05/09/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Sat Nov 03, 2007 5:48 am

keras nyeeeee lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Back to top Go down
View user profile
Bulk23
roadkill
roadkill


Number of posts : 330
Age : 71
Location : Ipoh - KL - Ipoh
Registration date : 15/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Mon Nov 05, 2007 12:06 pm

Rokurokubi,are yokai found in Japanese folklore. They look like normal human beings by day, but at night they gain the ability to stretch their necks to great lengths. They can also change their faces to those of terrifying oni (Japanese ogres) to better scare mortals.

In their daytime human forms, rokurokubi often live undetected and may even take mortal spouses. Many rokurokubi become so accustomed to such a life that they take great pains to keep their demonic forms secret. They are tricksters by nature, however, and the urge to frighten and spy on human beings is hard to resist. Some rokurokubi thus resort to revealing themselves only to drunkards, fools, the sleeping, or the blind in order to satisfy these urges. Other rokurokubi have no such compunctions and go about frightening mortals with abandon. A few, it is said, are not even aware of their true nature and consider themselves normal humans. This last group stretch their necks out while asleep in an involuntary action; upon waking up in the morning, they find they have weird dreams regarding seeing their surroundings in unnatural angles.

According to some tales, rokurokubi were once normal human beings but were transformed by karma for breaking various precepts of Buddhism. Often, these rokurokubi are truly sinister in nature, eating people or drinking their blood rather than merely frightening them. These demonic rokurokubi often have a favored prey, such as others who have broken Buddhist doctrine or human men.

Back to top Go down
View user profile
Bulk23
roadkill
roadkill


Number of posts : 330
Age : 71
Location : Ipoh - KL - Ipoh
Registration date : 15/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Mon Nov 05, 2007 12:24 pm

LANGSUIR

aku sendiri pernah mengalami kes ni...mase aku keje kat ipoh dulu,dalam tahun 1998,mase tu aku keje kat boling alley...kalo keje malam aku mesti balik lambat,penah sekali tu aku balik rumah jam 2am...mase nak sampai area rumah aku tu,aku dah rase seram sejuk dah..tapi nak kesah ape,tengah malam kan..memang la sejuk...elok je aku turun bukit,aku terasa macam meremang bulu roma aku..sekali ada boeing 737 lalu atas kepala aku..bunyi memang bingit gile,sampai berdesing telinga aku..aku dongak ke atas,ropenye bukan boeing..tapi nampak macam kain putih duk lintas kat atas sambil kuarkan bunyi macam kapal terbang boeing 737 mase nak berlepas...benda tu terbang lurus je sampai kat pokok besar hujung jalan tu dia hilang...aku balik rumah tak banyak cerita dah,basuh kaki trus tido..esok tu aku cita kat ayah aku,ayah aku bantai gelak...aku ingat dia tak percaya,tapi dia bleh cakap kat aku camni hah..."la,nape lambat benor benda tu baru nak kaco kamu.."
sabor jelah..baru la aku tau bile bapak aku story,taman perumahan aku tu dulu bekas tapak lombong...jadi orang banyak buang benda2 yang diorang taknak.

p/s:aku duduk kat area lapangan terbang Sultan Azlan Shah-Ipoh


gambar budak kat sbelah tu..dia posing kat Ulu Kenas.
Back to top Go down
View user profile
Bulk23
roadkill
roadkill


Number of posts : 330
Age : 71
Location : Ipoh - KL - Ipoh
Registration date : 15/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Mon Nov 05, 2007 12:40 pm

HANTU KUBUR

orang kampung aku slalu bercerita pasal hantu kat kubur..bagi aku memang la ada logiknye kan..maklumlah setan ni kalo dia nak sesatkan orang atau percaya pada benda2 macam ni dia akan cari tempat yang paling orang gerun..apa lagi beb,kuburlah tempatnye...kat kampung aku ada kawasan perkuburan,tapi apa peliknye,memang la semua kampung ada kawasan perkuburan..tapi kat kampung aku ada 5 kubur lama....2 kubur nye panjang..3 lagi pendek-pendek je...orang kampung cakap kubur ni sekeluarga,boleh terima dek akal jugak la...ada satu malam tu,orang kampung tengah sedap duk minum kat kedai kopi tepi simpang kat kampung aku la.
ada sorang mamat ni duk bukak cerita pasal kubur lama tu..dia kate kubur lame tu bukan sekeluarga,tapi sekawan...yang 3 kubur pendek tu kawan diorang yang lebih mude,pastu ada sorang pakcik tu pangkah balik..dia kate bukannnnn..kubur tu sekeluarga,aku ni orang paling lama kat kampung ni,aku tau le...mamat tu pun hangin le..bukan,kubur tu sekawan...mana boleh sekeluarga pulok,orang tua tu pun berang la,kamu ni jangan nak lawan cakap aku..aku kate kubur tu sekeluarga,sekeluarga lah...mamat tu tambah hangin la...pakcik saya tau la..sebab kubur panjang yang paling kiri tu kubur saya..orangt tua tu pengsan on da spot..n yang lain bertempiaran lari ntah ke mana,termasuk la owner gerai makan tu...ni cerita betui..terjadi mase tahun 80an..gerun weh.

p/s:gerai makan tu dah tutup,tak tahan sebab budak mude tu berkunjung tiap2 malam.

Back to top Go down
View user profile
Eddy
roadkill
roadkill


Number of posts : 490
Location : Eeeepo Road KL
Registration date : 13/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Tue Nov 06, 2007 10:47 am

hiiiiiii hiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiii hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!!!!!!!!!!!!!!

seram siut..... meremang bulu roma aku....(tapi tak sampai tahap Batin) hehehe
Back to top Go down
View user profile
Bulk23
roadkill
roadkill


Number of posts : 330
Age : 71
Location : Ipoh - KL - Ipoh
Registration date : 15/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Tue Nov 06, 2007 5:10 pm

nyaris hang dah tak keje kat area cyberjaya tu..kalo tak mesti hang mnyumpah aku pnyer... What a Face What a Face What a Face What a Face
Back to top Go down
View user profile
Eddy
roadkill
roadkill


Number of posts : 490
Location : Eeeepo Road KL
Registration date : 13/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Wed Nov 07, 2007 2:02 am

bukan setakat menyumpah.... aku cabut janggut ko sehelai demi sehelai.....
Back to top Go down
View user profile
samson
roadkill
roadkill


Number of posts : 119
Location : OUG
Registration date : 17/10/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Wed Nov 07, 2007 8:35 pm

walau apa pun, selagi si mamat eddy ni tak henti kutuk org, tak berenti la kawan kawan nya yg berkeliaran, di udara tu mengikutnya. hehehehe, kawan 2 nya berbunyi ,hweeeeeee hweeeee hweeeeee
Back to top Go down
View user profile http://vkings.crazy4us.com
Batin
roadkill
roadkill


Number of posts : 217
Location : Sentulrion
Registration date : 13/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Thu Dec 06, 2007 10:22 am

Anubis wrote:
hiiiiiii hiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiii hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!!!!!!!!!!!!!!

seram siut..... meremang bulu roma aku....(tapi tak sampai tahap Batin) hehehe


TUT TUT TUT LAAAA EDDY....
Back to top Go down
View user profile
Batin
roadkill
roadkill


Number of posts : 217
Location : Sentulrion
Registration date : 13/08/2007

PostSubject: Re: A Place of Horror   Thu Dec 06, 2007 10:23 am

Dancing with the Devil
retold by
S. E. Schlosser


The girl hurried through her schoolwork as fast as she could. It was the night of the high school dance, along about 70 years ago in the town of Kingsville, Texas. The girl was so excited about the dance. She had bought a brand new, sparkly red dress for the dance. She knew she looked smashing in it. It was gone to be the best evening of her life.

Then her mother came in the house, looking pale and determined.

"You are not going to that dance," her mother said.

"But why?" the girl asked her mother.

"I've just been talking to the preacher. He says the dance is going to be for the devil. You are absolutely forbidden to go," her mother said.

The girl nodded as if she accepted her mother's words. But she was determined to go to the dance. As soon as her mother was busy, she put on her brand new red dress and ran down to the K.C. Hall where the dance was being held.

As soon as she walked into the room, all the guys turned to look at her. She was startled by all the attention. Normally, no one noticed her. Her mother sometimes accused her of being too awkward to get a boyfriend. But she was not awkward that night. The boys in her class were fighting with each other to dance with her.

Later, she broke away from the crowd and went to the table to get some punch to drink. She heard a sudden hush. The music stopped. When she turned, she saw a handsome man with jet black hair and clothes standing next to her.

"Dance with me," he said.

She managed to stammer a "yes", completely stunned by this gorgeous man. He led her out on the dance floor. The music sprang up at once. She found herself dancing better than she had ever danced before. They were the center of attention.

Then the man spun her around and around. She gasped for breath, trying to step out of the spin. But he spun her faster and faster. Her feet felt hot. The floor seemed to melt under her. He spun her even faster. She was spinning so fast that a cloud of dust flew up around them both so that they were hidden from the crowd.

When the dust settled, the girl was gone. The man in black bowed once to the crowd and disappeared. The devil had come to his party and he had spun the girl all the way to hell.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: A Place of Horror   Today at 1:41 am

Back to top Go down
 
A Place of Horror
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» M125ZC IPOH - BERBUKA PUASA ( 4.9.2010 )

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
V'Kings Community :: Disclaimer :: Sembang Kosong-
Jump to: